Share this:

Kao sto i Mesec ima mene , tako i neprijatnost u dojkama jaca i slabi .Evo nekoliko predloga za smanjenje neprijatnosti u dojkama prouzrokovane hormonima u vasem organizmu .Vitamini , lekovite biljke i ulja mogu delovati na kontrolu zadrzavanja tecnosti i podstaci hormone da udju u ravnotezu koja odgovara dojkama ( vise progesterona , manje estrogena). Nekoliko promena u ishrani takodje moze pomoci da se malo ublazi bol u dojkama.

Bol u dojkama
Bol u dojkama

Umirujuci sapun

Dok se tusirate , nasapunjajte dojke i nezno ih masirajte od sredine grudi ka pazusnim predelima . To poboljsava cirkulaciju krvi i odvodjenje limfe , bistre tecnosti koja raznosi po celom organizmu supstance koje se bore protiv infekcije.

Primenite hladnu pomoc

Umotajte kesu sa kockama leda ili zamrznutim graskom u peskir i drzite je na obe dojke po 10 minuta .Tretman hladnom oblogom smanjuje oticanje i umiruje bol.

Razmislite o uzimanju suplemenata

akne

Maslacak je prirodni diuretik. Uzmite ovu lekovitu biljku u obliku kapsula ili napravite caj koristeci njen koren u prahu, dostupan u prodavnicama zdrave hrane u obliku kesica za caj ili preko Inteneta . Potopite kesicu sa cajem u solju kljucale vode 10 minuta i pijte dve solje na dan , sat vremena posle glavnih obroka .

Probajte ulje zutog nocurka , tradicionalni biljni lek za predmenstrualne simptome . Ona sadrzi esencijalnu masnu kiselinu , zvanu gama – linolenska kiselina (GLK) , koja moze pomoci da se uravnoteze zenski hormoni , i, po svemu sudeci , ublazava ciklican bol u dojkama . Tokom poslednjih 10 dana menstrualnog ciklusa 3 puta na dan uzimajte 1.000 mg ovog ulja u obliku softgel kapsula . Uzimajte ih uz obroke da bi ste pojacali apsorpciju.

Osetljive i bolne dojke
Osetljive i bolne dojke

Vitamini E i B6 takodje mogu zajedno delovati kao pomoc za sprecavanje bola u dojkama . Efikasna doza je 500 mg (800 IU) vitamina E na dan , zajedno sa 50 mg vitamina B6 . Posto nemozete dostici ove ciljne doze samo hranom , mozete povecati hranljivi unos ovih korisnih vitamina konzumiranjem psenicnih klica , biljnih ulja , kostunjavog voca , semena i celog zrnevlja – za povecanje unosa vitamina E , a avokada , ribe , zivine , nemasnog mesa , banana i spanaca – za vitamin B6.

Nabavite novi podizac

Razmislite o nosenju ojacanog prsluceta za dojke , , umesto onog bez fisbajna , kada imate bolove u dojkama . Bilo bi dobro da nosite mekano ojacano prsluce kada spavate da bi ste smanjili potiskivanje dojki tokom noci. Kada probate novo prsluce , uverite se da prekriva vase dojke bez pritiskanja. Jednom kada kupite nove , udobnije prslucice , bacite stare koji su izgubili oblik ili koji vise ne obezbedjuju ispravno drzanje vasih dojki.

Da li pozvati lekara?

Ako uzimate neki lek koji vam je prepisan , informisite svog lekara o bolu ili osetljivosti u dojkama , jer bi oni mogli biti povezani sa tim lekom. Druge promene u dojkama takodje treba prijaviti , posebno bilo kakav cvoric u dojkama ili pazusnom predelu . Meki cvorici su obicno rezultat nagomilavanja tecnosti , ali ako je jedan cvoric cvrsci i okrugao , mozda ce vas lekar smatrati da treba da vas uputi na biopsiju kako bi se uverio da je on benigan . Vas lekar vam moze pomoci da indetifikujete “ normalne “ cvorice i da ih razlikujete od onih cvorica koje bi trebalo ispitati . Cak iako ocekujete bol u dojkama povezan sa menstrualnim ciklusom , recite svom lekaru ako bol postane jak ili ako primecujete pojavu nekog sadrzaja ili krvi iz bradavice.

Potrazite resenja u namirnicama

dijabetin

Jedite vise soje i namirnica na bazi soje . Istrazivanja stanovnistva su pokazala da u tradicionalnoj azijskoj kulturi , gde ljudi konzumiraju dosta soje , zene imaju manje problema povezanih sa estrogenom , kao sto su bol u dojkama i simptomi menopauze . Soja sadrzi supstance nalik hormonima , zvane fitoestrogeni , koji mogu uticati na variranje hormona povezano sa menstruacijom i menopauzom . probajte neke zamene za meso na bazi soje , ili dodajte tofu svojim obrocima . Sojino mleko je jos jedan odlican izvor ; probajte ga sa cerealijama za dorucak ili u milksejkovima.

Jedite dosta vlakana kojih ima u vocu , povrcu , pasulju i mahunastim biljkama – belom pasulju i socivu , na primer – i u celom zrnevlju . U jednom americkom istrazivanju je pronadjeno da su zene koje su bile na ishrani bogatoj vlaknima izlucivale vise estrogena.

Tezite da dobijete manje od 30% svojih kalorija iz masti . Zene koje pripadaju kulturama gde je ishrana siromasna mastima uobicajna, uopste uzev , manji rizik u bola u dojkama .

Smanjite unos hidrogenizovanih ulja , koji se nalaze u margarinu , keksu , fabricki proizvedenim pitama i grickalicama . Kada jedete ova ulja , vas organizam gubi nesto od svoje sposobnosti transformisanja masnih kiselina iz vase ishrane ( presudnih za vase zdravlje ) u GLK neophodnu kariku u lancanoj reakciji koja sprecava da tkivo dojke postane bolno.

Smanjite unos metilksantina. “ METIL STA?“ , mozete upitati . Metilksantin neuobicajno ime za grupu stimulansa koji ukljucuju kofein i teobromin – prvi se nalazi u kafi a drugi u cokoladi . On je takodje prisutan u mnogim drugim uobicajnim namirnicama i picima , ukljucujuci kole , caj , vino , pivo , banane , sir buter od kikirikija , pecurke i tursije .Vecina zena koja pate od bolnih cvorica tokom njihovih menstrualnih ciklusa poboljsace svoje stanje ako odmah smanje unos ili izbace iz upotrebe namirnice koje su bogate ovim supstancama.

Stedljivo upotrebljavajte so i pazite na unos natrijuma iz gotovih supa i ostalih preradjenih i konzerviranih namirnica . Natrijum povecava zadrzavanje vode , koje izaziva oticanje vasih dojki . Posebnoo vodite racuna da odrzavate unos soli na niskom nivou tokom dve nedelje koje predhode vasem ciklusu .

Ostali nacini za poboljsavanje hormonske harmonije

Hormonska harmonija
Hormonska harmonija

Da bi ste pomogli svojim hormonima da udju u ravnotezu koja vise odgovara vasim dojkama , probajte prirodnu progesteronsku kremu kao sto je EquiGest ( koju proizvodi At Last Naturals(. Iako se ova krema prvenstveno preporucuje za PMS i simptome menopauze , mozete otkriti da koristi i vama . Utrljavajte je u kozu svakog dana , pratecui upustva na etiketi .

Ako uzimate kontraceptivne pilule ili hormonsku supstitucionu terapiju ( HST) , porazgovarajte sa svojim lekarom o promeni doze koju vam prepisuje . Relativno malo podesavanje doziranja moze biti od pomoci.

Energicno vezbajte 30 minuta , najmanje 3 puta nedeljno , posebno tokom nedelje pre vaseg ciklusa . Vezbanje smanjuje nivo hormona stresa u vasem organizmu , sto je znacajno jer ti hormoni imaju ulogu u izazivanju bola u grudima. Vezbanje takodje pomaze u smanjenju kolicine tecnosti u vasem organizmu ,, a istovremeno povecava nivo hemikalija u mozgu koje posticu dobro raspolozenje .

Odredite redovno , neprikosnoveno vreme samo za sebe i vezbajte meditaciju , vezbe disanja i druge tehnike relaksacije koji mogu smanjiti nivo hormona stresa.

Share this: