Holesterol , poviseni nivo 2020

Share this:

Holesterol, poviseni nivo 2020

Holesterol poviseni nivo prirodno lecenje 2020. Tri glavna mesta gde ne zelite da vam se nadju naslage su vodovodne cevi u vasem domu , motor na vasem automobilu i vase arterije.

Prve ce blokirati oticanje vode iz vase sudopere , druge ce smanjiti vasu mobilnost , dok trece ugroziti vas zivot.

Da bi ste stitili arterije od zapusenja – ili da bi ste ih ocistili ako su vec u problemu – mora ce te da smanjite nivo holesterola u vasoj krvi .

Ali nije svaki holesterol stetan . Holestrol lipoproteina male gustine ( engl. LDL) je los ; holesterol lipoproteina velike gustine ( engl. HDL) je koristan posto on pomaze da se ukloni LDL iz krvi.

Cesto su promene u ishrani i nacinu zivota dovoljne da vrate nivoe holesterola u normalan odnos .

Holesterol , povisen nivo prirodno lecenje
Holesterol povisen nivo prirodno lecenje

Izbacite “ lose “ masti iz ishrane

Odstranite sto je moguce vise zasicenih masti iz svoje ishrane . To znaci da predjete na meso sa manje masnih delova zivotinje i mlecne proizvode sa manjim sadrzajem masti , kao sto su buter , mleko , sladoled , sir i jogurt .

Izbacite iz ishrane preradjeno meso – kao sto su salame , konzervirano meso i svinjska pasteta .

Ako ste propustili :

Herpes zoster

Astma

Bezite glavom bez obzira od palminog i kokosovog ulja , koja imaju veoma visok sadrzaj zasicenih masti . Ta takozvana tropska ulja se nalaze u mnogim preradjenim namirnicama , posebno u biskvitima i keksima .

Trasmasne kiseline u ishrani

Jos jedna vrsta masti , koje se nazivaju transmasne kiseline , trebalo bi da se izbegava koliko je god to moguce .

One se dobijaju kada se biljna ulja hidrogenizuju da bi se dobili cvrsti namazi , kao sto su margarini .

One imaju isti uticaj na holesterol kao i zasicene masti . Mnogi biskviti , keksi , i grickalicekoji se kupuju u prodavnicama – pa cak i hleb – puni su ovih masti .

Da bi ste ih pronasli , potrazite rec “ hidrogenizovan “ na listi sastojaka .

voce , povrce,zitarice

Jedite vise svezeg voca, povrca i zitarica celog zrna. To je najlaksi nacin da se osecate punog stomaka kada smanjite unos mesa i ostalih mesnih namirnica.

Pored toga sto sadrze malo masti i ne sadrze holesterol , namirnice biljnog porekla sadrze dosta vlakana , vitamina i antioksidansa koje smanjuju nivo holesterola u krvi i dobri su za vase srce.

Ukoliko volite crveno meso , probajte divljac . Meso divljaci ima samo delic masnoce od kolicine koja se nalazi u mnogim vrstama govedine koja se prodaje u supermarketima .

Ono , u stvari , sadrzi toliko malo masti kao i vecina riba . Marinirajte meso divljaci da bi ste ga ucinili meksim .

Da li pozvati lekara?

Ukoliko ste zabrinuti zbog nivoa holesterola u svojoj krvi – mozda vam ga je izmerio apotekar i ako je iznad gornje prihvatljive granice od 5,2 mmol/l , ili je vasem clanu porodice upravo izmeren visok nivo holesterola – posetite svog lekara .

On vas moze uputiti na analizu krvi i , u zavisnosti od rezultata , moze prepisati lekove za snizenje nivoa holesterola ( statine) ili preporuciti promene u ishrani ili u nacinu zivota . Neki statini se danas mogu kupiti bez lekarskog recepta.

Unestite vise dobrih masti

Neprijatan zadah 2021

Kako da sprecite Neprijatan miris tela 2021?

Neprijatan miris stopala 2021

Neplodnost 2021

Brojem istrazivanja pokazuju da maslinovo ulje ne samo sto snizava nivo LDL _a , vec i podize nivo HDL_a u organizmu . U jednom istrazivanju je utvrdjeno da se osobama koje su konzumirale oko 2 supene kasike maslinovog ulja na dan , u roku od samo nedelju dana smanjio nivo LDL_a.

Koriste ga za pripremu hleba sa belim lukom , preliva za salate , pri przenju umesto margarina ili umesto drugih ulja .

Kostunjavo voce

Uzivajte u kostunjavom vocu. Ono je puno zdravih nezasicenih masti , ukljucujuci i omega-3 masne kiseline . Orasi i bademi su , izgleda , posebno dobri u spustanju nivoa LDL_a . jedite nesto manje od pune sake ovog voca na dan i pratite kako vam pada nivo holesterola .

Ali kostunjavo voce sadrzi mnogo kalorija , pa se trudite da ga jedete umesto drugih gricalica , a ne zajedno sa njima.

Avokado

Jedite jedan avokado dnevno i moze vam se smanjiti nivo holesterola za cak 17% . Bas tako i kostunjavo voce , ono sadrzi velike kolicine masti ( a samim tim i kalorija) , ali uglavnom nezasicenog tipa.

Kikiriki puter

Jedite kikiriki buter. Da , kikiriki buter . On moze sadrzati mnogo kalorija , ali vecina masti koje on sadrzi su nezasicene . Kupite neki “ prirodni“ kikiriki buter koji ne sadrzi hidrogenizovana ulja .

Pecajte omega-3 masne kiseline

Riba

Riba je mnogo vise od zamene za meso . Ona sadrzi omega-3 masne kiseline , koje snizavaju nivo LDL holesterola.

Neka vam cilj bude da jedete ribu 3 puta nedeljno cak i ako ce to biti konzervirana sardina ili sardela .

Najbolji ulog su sveza skusa , tuna i losos , ribe koje sadrze velike kolicine omega-3 masnih kiselina. Interesantno je to da tuna , kada je konzervirana , gubi skoro sva svoja korisna ulja , dok ih sardine i vecina drugih konzerviranih riba zadrzavaju.

Ukoliko zaista ne volite ribu , uzimajte suplemente ribljeg ulja za svakodnevnu upotrebu koji sadrze i EPA i DHA ( dve vrste omega-3 masnih kiselina).

Uzimajte po 1.000 mg dva puta na dan .

Kuvajte jela sa crnim lukom – posebno sa crvenom vrstom ovog luka . Crni luk je bogat jedinjenjima sumpora koja podizu nivo HDL_a , a sadrze i antioksidans poznat kao flavonoidi.

Seme lana leci holesterol

Seme lana je odlican izvor omega-3 masti i rastvorljivih vlakana . Izmeljite ovo seme i dodajte ga u jogurt ilicerealije za dorucak .

U jednom istrazivanju je utvrdjenoda unosenje dve supene kasike mlevenog semena lana na dan spusta nivo holesterola za 18%.

Prodavnice zdrave hrane prodaju seme lana i laneno ulje , ali za smanjenje holesterola je bolje da uzimate seme . Ukoliko kupujete celo zrno , sameljite ga pre nego sto ga pojedete , jer ce inace proci kroz vas sistem za varenje a da se nije razlozio .

Uzmite svoj ovas

Ovsena kasa je bogat izvor rastvorljivih vlakana , koji u crevima formiraju masu slicnu gelu , sto smanjuje kolicinu masti koje apsorbuje vas organizam .

Konzumirajte jedne cinije ovsene kase na dan ima uocljivo dejstvo snizavanja nivoa holesterola . Izaberite ovas koji se brzo kuva ili onaj tradicionalni radije nego instant cerealije za toplu ovsenu kasu.

Ostali posebno dobri izvori rastvorljivih vlakana su suve sljive , jecam , plavi paradajz i asparagus.

Dodajte svojoj ishrani rastvorljiva vlakna u obliku semena psilijuma ( ispaghula ) . Ono se prodaje u prodavnicama zdrave hrane i apotekama .

Jedna supena kasika izdrobljenog semena psilijuma ima istu vrednost kao i cinija cerealija sa visokim sadrzajem mekinja.

Dodajte ga bilo kojem jelu ili soku . Mozete jednostavno upitati svog apotekara za laksativ na bazi psilijuma koji obicno nosi natpis “ prirodno“ ili “ biljno“ .

Istrazivanja su pokazala da svakodnevno uzimanje oko 10 gr semena psilijuma tokom 8 nedelja moze smanjiti nivo holesterola za oko 7%.

Naicin treba li ili ne treba?

U visokim dozama B vitamin Naicin moze sniziti nivo holeserola . Ali nemojte ga uzimati osim ako vam vas lekar ne preporuciti precizno odredjenu dozu i ne nedgleda vase zdravstveno stanje dok ga uzimate.

Naicin ima efekat snizavanja LDL holesterola , dok istovremeno povecava nivo HDL holesterola – i po tome podseca na lekove koji se izdaju na recept .

Ipak , kolicina potrebna da se uberu plodovi ovog dejstva naicina je veoma velika , a kad uzimate njegove prevelike doze , rizikujete pojavu mnogih pratecih efekata.

Neke osobe dobijaju neprijatne napade toplote a postoji cak i rizik od ostecenja jetre. Zato nije pametno uzimati suplemente naicina bez savetovanja sa lekarom .

Pruzite cedjenje holesterolu

Cedjeni sok od pomorandze

Sveze iscedjen ili sok od pomorandze iz tetrapaka moze poboljsati ravnotezu holesterola u vasem organizmu .

Ucesnici nedavno zavrsenog istrazivanja koji su tokom jednog meseca pili 3 case soka na dan imali su za 21% povisen nivo HDL_a i za 16 % nizi odnos loseg prema dobrom holesterolu ( LDL_a prema HDL_u).

Zavrtite soju

Za ukusan milksejk koji snizava nivo holesterola pomesajte i solju sojinog mleka sa vanilom i dve supene kasike samlevenog semena lana . Dodajte malo svezih ili smrznutih jagoda i sve to zajedno izmesajte u sokovniku .

Proteini soje i seme lana pomazu da se snizi nivo LDL a povisi novi HDL holesterola , dok jagode dodaju vlakna koja snizavaju holesterol.

Zasto ne piti vino?

Vino

Alkohol – bez obzira koju vrstu pijete – podize nivo “ dobrog “ HDL holesterola. “ Umereno “ znaci jedna jedinica na dan za zene i 2 jedinice na dan za muskarce.

Ako pijete vise od toga , steta ce daleko premasiti bilo kakvu korist.

Crveno vino nudi dodatne dobrobiti u obliku mocnih antioksidanasa koji poticu iz pigmenta kozice grozdja . ( Jedna jedinica alkohola je kafanska mera zestokih pica , odnosno jedna mala casa vina ili 1/4 litre piva standardne jacine).

Ukljucite se u spotski zivot!

Zasnirajte svoje cipele za setnju i zustro koracajte 30 minuta dnevno . Umesto toga bi ste mogli posetiti vezbaonicu i 30 minuta hodati na pokretnoj traci .

Ili idite na plivanje ili trcanje pre ili posle posla . Koristi od redovnog vezbanja su neosporne . Istrazivanja pokazuju da ce fizicka aktivnost smanjiti vas ukupan rizik od bolesti srca i sloga .

A redovno vezbanje takodje pomaze da se kotrolisu dijabetes i povisen krvni pritisak , od kojih su oba nezavisni faktori rizika za bolest srca.

Pratite i nasu

Facebook stranicu

Belog luka i djumbira

Beli luk

Uzmite svoju dnevnu dozu belog luka – ili svez beli luk ili tablete belog luka . Beli luk sadrzi supstancu zvanu alicin , koja se smatra odgovornom za njegovo dejstvo u snizavanju holesterola .

Ako se odlucite za suplemente belog luka , potrazite entericno oblozene proizvode da bi ste sprecili pojavu “ zadaha na beli luk“. Suplementi bi trebalo da obezbede ukupnu alicinsku snagu od 4000 mg po tableti .

Djumbir

4 puta na dan uzimajte kapsule djumbira . Uobicajna doza je 100 do 200 mg . Istrazivanja ukazuju na to da supstance u djumbiru pomazu u smanjenju apsorpcije i povecanju izlucivanja LDL holesterola.

Share this:

1 мишљење на „Holesterol , poviseni nivo 2020“

  1. Повратни пинг: Angina pektoris - Prirodno lecenje

Holesterol povisen nivo
%d bloggers like this: