Krvni pritisak povisen 2021

Share this:

Krvni pritisak povisen 2021

Krvni pritisak povisen 2021 .Ocitavanje visoke vrednosti na aparatu za merenje krvnog pritiska znaci da vase srce radi jace nego sto bi trebalo .

Pumpajuci krv , a arterije su vam tada pod naponom. To je rizicno . Ukoliko ne snizite krvni pritisak , suocavate se se sa povecanim rizikom od sloga , infrakta , bolesti bubrega i drugih smrtonosnih bolesti .

Smatra se da imate visok krvni pritisak ( hipertenziju ) kada vam je sistolni pritisak ( gornji broj ) I40ili veci , a dijastolni pritisak ( donji broj ) 90 ili veci .

Ali kad god vas krvni pritisak pocne da se penje , vas lekar bi trebalo da vas podstakne da preduzmete mere za njegovu kontrolu.

Polovina onih koji imaju povisen krvni pritisak nezna da ga ima. Od onih koji to znaju oko7 od 10 osoba ne drze pod kontrolom svoj krvni pritisak .

Zato , ako i vi ne znate koliki vam je krvni pritisak , zamolite lekara da vam ga izmeri . Ako vam je vec dijagnostikovana hipertenzija ,postarajte se se da postujete savet koji vam je vas lekar dao .

Kamen temeljac lecenja su vezbe i promene u ishrani . Cak i u kolikoo vam je lekar prepisao lek za snizavanje krvnog pritiska , ovi pokusaji da se promeni nacin zivota su presudni .

Pocnite da napadate problem u kuhinji

Istrazivanja u SAD su pokazala da je dijeta poznata kao DASH ( engleska skracenica za Dietary Approaches to Stop Hypertension – dijetski pristup zaustavljanju hipertenzije) veoma efikasna u snizavanju krvnog pritiska.

krvni pritisak povisen

Bit ove dijete je u sledecem :u njoj je sadrzaj zasicenih masti i holesterola nizak, a kolicina voca , povrca , zitarica celog zrna i malomasnih mlecnih proizvoda velika.

Ishrana koja se bazira na ovim principima moze dati pozitivne rezultate – smanjenje krvnog pritiska – za samo dve nedelje.

Smanjite unos soli . Unosenje previse soli izaziva zadrzavanje vode u organizmu . Efekat toga je isti kao i dodavanje vode u prepunjeni vodeni balon : raste pritisak. U ispitivanju koja su usledila posle DASH istrazivanja naucnici su utvrdili da je najveci pad krvnog pritiska postignut kada su pacijenti bili na DASH dijeti i uporedo sa njom ogranicili unos natrijuma na 1500 mg na dan.

To je manje od kafene kasike soli dnevno .

Cak i ako tokom kuvanja , ili za stolom , ne dodajete so u hranu , jos uvek mozete unositi znacajnu kolicinu “ skrivene “ soli u upakovanim i obradjenim namirnicama , posebno grickalicama , proizvodima od mesa i konzerviranim supama .

Zato uvek citajte natpise na etiketama proizvoda pre nego sto ih kupite da bi ste utvrdili koliki je sadrzaj natrijuma ili soli . Potrazite supe i biskvite sa niskim sadrzajem soli i isperite pasulj konzerviran u slanoj vodi i ostale namirnice pre koriscenja .

Facebook

Pratite nasu FB stranu

Pokusajte da sami za sebe pravite hleb. Ukoliko imate aparat za pravljenje hleba , potrebno je manje od pet minuta dnevno da ubacite sastojke i dva sata kasnije- eto vam hleb.

Zasto bi se mucili? Zato sto vecina kupovnih hlebova sadrzi veliku kolicinu soli , a vi mozete da odredite koliko soli – i masnoce – ide u veknu domaceg hleba . On je , uz to , odlicnog ukusa i cini da vam kuca predivno mirise.

Ostali za i protiv u ishrani

Cak i ako ne sledite poseban rezim ishrane , videcete vece koristi ako se postarate da jedete dosta svezeg voca i povrca – sirovog ili kuvanog . Cilj je pojesti 5 porcija voca i povrca na dan , a ako uspete i vise .

Voce i povrce su vazni izvori kalijuma , magnezijuma i vlakana – koji svi pomazu da se vase arterije odrzavaju zdravim .

Krvni pritisak povisen , zdravo sa profesorom Nestorovicem izvor : linktv internet televizija

Ovsena kasa je dobra na dva nacina – pomaze da se snizi krvni pritisak isto kao i nivo holesterola , kako su neka istrazivanja pokazala. Njeni korisni efekti , izgleda , poticu od jednog oblika rastvorljivog vlakna , poznatog kao beta-glukan.

Ako svaki dan zapocnete cinijom ovsene kase , vas krvni pritisak ce verovatno opasti .

Smanjite unos alkohola . Alkoholicari su skloni povisenom krvnom pritisku . Ako pijete , ogranicite se na jedno pice na dan ako ste zena ilii dva na dan ako ste muskarac .

Jedno pice je oko cetvrtina piva standardne jacine , mala casa vina ili jedna kafanska mera zestokog pica.

Izgubite nesto viska prtljaga

Nosenje prekomerne telesne tezine prisiljava srce da jace pumpa . Zato krvni pritisak raste kako se telesna tezina povecava .

Ako imate prekomernu telsenu tezinu ,, cak i gubitak od 5 kilograma moze vas dovesti do znacajnog snizenja krvnog pritiska.

Da li bi mogla da se okrivi bucna ulica u kojoj zivite?

Svi znamo da je voznja u gustom saobracaju zamorna i da povecava nivo stresa. Jednoo nedavno nemacko istrazivanje , zapravo , ukazuje na to da sama buka saobracaja moze podici krvni pritisak.

Istrazivanje koje je ukljucilo 1700 ispitanika , izvedeno na Robert Koch Institute u Berlinu , otkrilo je da su osobe koje zive u krajevima sa gustim saobracajem imale dvostruko veci rizik da budu lecene od povisenog krvnog pritiska nego one koje zive u mirnim ulicama.

Osobe koje su i pored buke drzale i tokom noci otvorene prozore bile su u najvecem riziku.

Suzbijte te cigarete

Ako pusite , ostavite pusenje odmah. Supstance u duvanskom dimu doprinose otvrdnjavanju arterija uzrokovanjem povrede krvnih sudova . A nikotin iz cigareta uzrokuje suzavanje ( konstrikciju ) krvnih sudova .

To je lose za svakoga , ali narocito lose za osobe koje imaju povisen krvni pritisak.

Razmrdajte se

Najmanje tri puta nedeljno – a najbolje pet – aktivno vezbajte po 30 minuta . Ovaj savet bi mogao delovati nedovoljno mudro posto vecina vrsta vezbanja privremeno podize krvni pritisak .

Ali ako redovno vezbate , pomaze u odrzavanju svoga pritiska u mirovanju na nivou koji je bezbedan za zdravlje . Trcanje , brzo hodanje , vozenje bicikla i plivanje su odlicne opcije.

Potrazite mir

hipertenzija krvni pritisak povisen

Razmislite o tome da nabavite kucnog ljubimca . Utvrdjeno je da aktivnostioko zivotinja znacajno smanjuju krvni pritisak bilo da setate psa , sedite sa mackom u krilu cak posmatrate akvarijum sa ribicima.

Naucite da meditirate. To nije glupost modernog doba. Istrazivanja su pokazala da meditacija zaista utice na krvni pritisak , najverovatnije snizavanjem nivoa hormona stresa u vasem organizmu.

Za pocetak izaberite neku jednostavan rec ili recenicu da se fokusirate na nju. Zatvorite oci i opustite se sve svoje misice. Disuci polako i prirodno , ponavljajte tu rec ili recenicu pri svakom izdisijaju.

Dok to radite, pokusajte da budete u pasivnom stanju. Ne pokusavajte da procenite da li ste opusteni ili da li vam ide dobro – samoo se skoncentrisite na svoje reci i svoje disanje. Radite to jednom ili dva puta dnevno po 10 do 20 minuta.

Hobiji koji zaokupljaju paznju , kao sto su bastovanstvo , sviranje nekog instrumenta ili tkanje tapiserija , mogu biti podjednako korisni kao i meditacija.

Kucni testovi za krvni pritisak

Neke osobe se toliko unervoze kad im lekar meri krvni pritisak da im se desava privremeni skok pritiska – poznat kao “ hipertenzija belih mantila“ .

Mozda ce te imati precizniji uvid u svoj krvni pritisak ako kupite aparat za merenje krvnog pritiska i vrsite merenja kod kuce . Listu meraca krvnog pritiska za nadlakticu su testirale nezavisne institucije nacicete na sajtu udruzenja Blood Pressure Association .

Uzimanjem srednje vrednosti ocitavanja stecicete dobru sliku o svom krvnom pritisku – ali bi ipak trebalo da redovno idete na merenje pritiska kod lekara opste prakse ili medicinske sestre.

Dopunite svoje napore

Uzimajte magnezijum. Ovaj mineral pomaze da se opusti tkivo glatkih misica koji oblazu krvne sudove, pruzajuci im mogucnost da se sire.Magnezijum je posebno efikasan u snizavanju visokog krvnog pritiska koji je u vezi sa trudnocom , ali kad god da resite da u trudnoci uzimate neki suplement , prethodno se konsultujte sa svojim lekarom.

Potrazite neki suplement magnezijuma u obliku magnezijum – citrata ili magnezijum – glukonata , koji imaju blaze dejstvo na sistem za varenje . Ukoliko uzimate magnezijum , uzimajte i kalcijum – ali ove suplemente uzimajte u razmaku od najmanje dva sata radi sto bolje njihove apsorpcije u organizmu.

Preporucene doze za snizavanje krvnog pritiska su 400 mg magnezijuma i 1000 mg kalcijuma na dan .

Uzimajte 100 do 500 mg ekstrata gloga ( standardizovanog da sadrzi najmanje 1,8% viteksina ) na dan . Za glog se odavno zna da siri arterije . Izgleda da on deluje tako sto ometa dejstvo enzima ( angiotenzin konvertujuci enzim – engl.ACE), koji skuplja krvne sudove.


Na taj enzim deluju ACE inhibitori – lekovi koji se prepisuju za smanjenje krvnog pritiska . Ukoliko vec uzimate neki lek za smanjenje krvnog pritiska , konsultujte se sa svojim lekarom oko koriscenja ove biljke .

Glogu je potrebno nekoliko nedelja ili cak meseci da se akumulise u vasem organizmu i da da efekat .

Beli luk takodje pomaze u snizavanju krvnog pritiska , iako se nezna zasto . Neki strucnjaci preporucuju da se jednostavno pojede cesanj ne kuvanog belog luka na dan .

Drugi savetuju da se svakodnevno uzima osuseni koncentrat koji odgovara kolicinu od 4 g svezeg belog luka . Ukoliko se odlucite za suplemente , za najbolje rezultate uzmite entericno oblozene kapsule.

Uzimajte suplemente ribljeg ulja da bi ste pojacali unos omega-3 masnih kiselina . Omega -3 masne kiseline zaustavljanju proizvodnju supstanci , kao sto su prostanglandini koji suzavaju arterije , u organizmu .

Ove “ dobre “ masti poticu od masne ribe kao sto su skusa i losos ; tipican suplement sadrzi 1000 mg tih masti . Uzimanje dve doze na dan pospesuju dobru cirkulaciju i moze pomici u smanjenju visokog krvnog pritiska .

Mozete , takodje , uzimati jednu supenu kasiku lanenog ulja pomesanog sa vocnim sokom ili dodatog prelivu za salatu.

Share this:

5 мишљења на „Krvni pritisak povisen 2021“

  1. Повратни пинг: Desni Problemi - Prirodno Lecenje

  2. Повратни пинг: Lose Varenje 2021 - Prirodno Lecenje

krvni pritisak povisen
%d bloggers like this: