Samo pominjanje gasova i nadimanja izaziva kikotanje kod ljudi , ali ako ste vi ta osoba koja pati od preteranog pogrigivanja ili glasno ispustate gasove , vi to verovatno ne shvatate kao salu . Umesto da jurnete u drugu sobu da bi ste izbegli zbunjenost , izbacite suvisan vazduh iz svog organizma , tako sto cete izbaciti namirnice optepoznate po tome da stvaraju gasove ( kao sto su pecen pasulj i brokelj ) , grickati posle obroka kim i drugo semenje koje ublazava tegobe usled gasova i preduzeti korake da pomognete svom organizmu da potpunije svari hranu .

Izbacite vazduh iz ishrane

Odredjene namirnice su nasiroko poznate po tome da stvaraju gasove. izbegavajte ih ako vam stvaraju tegobe . One ukljucuju pasulj , kupus , mekinje , karfiol , brokule , crni luk , suve sljive, suvo grozdje i prokelj . Mogli bi ste da ovom spisku dodate jaja , posto sumpor iz zumanceta doprinosi neprijatnom mirisu gasova.

Zivotne namirnice

Pre kuvanja pasulja ili mahunastih biljaka ostavite ih potopljene u vodi preko noci. Sledeceg dana prospite tu vodu , a zatim sipajte svezu za kuvanje . Jos bolje od ponavljanog kuvanja za uklanjanje gasova je kuvanje pasulja u expres loncu .

Izbegavajte slatkise bez secera i zvakace gume koje sadrze zasladjivace kao sto su sorbitol , ksilitol i manitol . Vas organizam ima problem da ih svari i kada oni dospiju do debelog creva , tamo prisutne bakterije se njima ishranjuju i proizvode gasove .

Smanjite unos fruktoze , secera koji se nalazi u medu , vocu i vocnim sokovima . Kao i drugi zasladjivaci koji se tesko vare , fruktoza ostaje u debelom crevu , gde se bakterije njome hrane i stvaraju gasove . Nemojte izbacivati sve voce iz ishrane , ali smanjite unos vocnih sokova i meda .

Ako dodajete vise vlakana svojoj ishrani , radite to postepeno . Vlakna su odlicna za vase zdravlje , ali ako ih odjednom dodate u velikoj kolicini svojoj ishrani , povecavate kolicinu gasova.

Obratite paznju na mlecne proizvode

Mlecni proizvodi

Da nemate mozda intoleranciju na laktozu? Probajte da se na nekoliko dana odreknete mlecnih namirnica i pratite da li to izaziva neko poboljsanje .

Ako imate intoleranciju na laktozu , znaci da imate nizak nivo laktaze u crevima , enzima koji je neophodan za varenje laktoze , vrste secera koja se nalazi u mlecnim namirnicama. Ako nemozete podneti pomisao da se odreknete mleka , mozete kupiti enzim laktazu u apotekama i dodati ga mleku . Mnoge osobe koje imaju intoleranciju na laktozu mogu da jedu tvrde sireve , kao sto su svajcarski sirevi i stari cedar . One obicno podnose i jogurt i umuceni buter . Ukoliko imate intoleranciju na laktozu trebalo bi i da potrazite i proizvode sa natpisom “ nizak sadrzaj laktoze “ ili ida probate zamene od soje.

Da li pozvati lekara?

Hronicno podrigivanje je obicno neprijatna navika , pre nego znak bolesti . Ali posetite svog lekara ako ne mozete da kontrolisete podrigivanje i ako vas ono uznemirava , ili vam se javi bol u grudima , ili ako je ono praceno drugim neprijatnim simptomima kao sto su nadimanje , gorusica , neobjasnjiv gubitak telesne tezine ili promene u crevnim navikama . Takodje razgovarajte sa svojim lekarom ako vam se po prvi put ponavlja podrigivanje bez neke ocigledne promene u vasoj ishrani . Ako vas neprestano prisustvo gasova dovodi u nepriliku , ili je praceno prolivom i nadimanjem , razgovarajte sa svojim lekarom . Mozda imate sindrom iritabilnog kolona ili intoleranciju laktoze ; ili imate reackiju na neki lek . Neki antibiotici , lekovi protiv cira i antidepresivi mogu uzrokovati pojavu gasova.

Biljna sredstva koja pomazu varenju

Djumbir je dostupan u razlicitim oblicima ; probajte ih da vidite koji obliknajbolje deluje na vas . Uzimajte kapsule od 100 mg 2 ili 3 puta na dan , ili 30 kapi tinture pre obroka. Mozda da pojedete komad svezeg korena djumbira ( premda je on ljut , tako da to mozete smatrati izazovom ) . Ili napravite ukusan caj posle vecere . Fino izrendajte kafenu kasiku svezeg korena djumbira , sipajte preko nje solju kljucale vode i ostavite da se natapa 5 minuta. Procedite i ostavite da se malo ohladi pre nego sto pocnete da ga pijete . On ce stimulisati varenje , tako da se hrana nece zadrzavati u vasim crevima i doprinositi pojavi gasova. Caj od djumbira je takodje dostupan u supermarketima u vidu caja u kesicama.

Nana Takodje pomaze da se poboljsa varenje a pojava gasova svede na najmanju meru . Ona se prodaje i u vidu caja u kesicama , a umesto njih mozete dodati jednu ili dve kafene kasike osusenih listova nane u solju sveze kljucale vode i ostaviti ih da se natapaju 5 minuta pre nego sto procedite caj . ( Upozorenje: Nemojte koristiti lekove od nane ako imate gastroezofagealni refluks ili gorusicu).

Seme divlje mirodjije , koje ima prijatan miris slatkog korena, koristi se stotinama godina za smanjenje gasova i poboljsanje varenja . ( Divlja mirodjija ima sicusno seme koje ponekad nalazite u cinijama u indijskim restoranima). Seme kima, anisa ili celera ima slican efekat .Zvakanje1/2 kafene kasike semena posle obroka ce pomoci da se smanji podrigivanje posle vecere i da se izbace gasovi iz crevnog trakta . Sva ova semena su dostupna u vecini supermarketa u delu sa zacinima.

Caj od kamilice je narodni lek za stomacne bolove koji takodje moze pomoci da se ublazi podrigivanje . Kamilica se prodaje u vidu kesica caja u supermarketima i prodavnicama zdrave hrane .

Caj od kardamoma vam pomaze da bolje svarite hranu , tako da hrana koju jedete ima manje sanse da stvori gasove . Stavite 1 kafenu kasiku kardamoma u 250 ml ( 9 fl oz) vode i polako ga kuvajte 10 minuta. Pijte vruc caj uz obroke.

Da li ste znali?

Veca je verovatnoca da se osecate naduto kada letite avionom .U avionu vazdusni pritisak oko vas je nizi nego obicno – otprilike kao na planini na nadmorskoj visini od 2.500 m. Jednostavni zakoni fizike diktiraju da kada pritisak oko vas pada , gas unutar vas se siri .

Napravite rezerve “ dobrih “ bakterija

Svakog dana pijte 2 ili 3 pakovanja biojogurta koji sadrzi korisne bakterije acidofilus ili bifidus. Mozete , takodje , na prazan stomak uzimati dve kapsule probiotika 3 puta na dan . To ce nadoknaditi “ prijateljske “ bakterije koje nastanjuju debelo crevo i drze bakterije koje stvaraju gasove pod kontrolom.

Propustite!

Antacidi sa dimetikonom koji se nalaze u prodaji razlazu velike balone gasa na manje . Ovi lekovi mogu smanjiti podrigivanje ili nece smanjiti kolicinu gasova u crevima , tako da ce te i dalje imati nadimanje . A za proizvode koji sadrze aktivni ugalj i za koje se kaze da apsorbuju gasove , nije nedvosmisleno dokazano da to i zaista i cine.

Sklupcajte se ili se pokrenite

Ako imate bolne stomacne grceve , nadjite skrovito mesto gde mozete da legnete nekoliko minuta . Lezite na ledjima i privucite kolena prema svojim grudima . Ili , mozete kleknuti na krevet sa glavom spustenom na dole i podignutom zadnjicom . Oba ova polozaja omogucavaju laksi izlazak gasova kroz anus, ublazavajuci tegobe.

Setanje je odlican nacin da postaknete oslobadjanje gasova . U bolnicama je to prvo sto lekari preporucuju pacijentima posle operacije da bi postakli svoja creva da ponovo prorade.

Lek koji to nije

Da li namerno gutate vazduh da bi ste aktivirali podrigivanje nadajuci se da ce vas to osloboditi gasova u crevima ? Nece . Zapravo , verovatno ce uzrokovati da gutate vise vazduha nego sto izbacujete , zapocinjuci tako zacarani krug gutanja i podrigivanja . Ponekad to predje u nesvesnu naviku . Motrite na sebe da bi ste proverili da li to radite . Ako radite prestanite.

Nisu oni na koje obicno sumnjate

Nagomilavanje vazduha u nasem sistemu za varenje ne izaziva uvek ono sto jedete.

Lose namestene proteze mogu dovesti do toga da zvacete i gutate vazduh na neuobicajen nacin . Ako nosite protezu , uverite se da je ona ispravno podesena.

Curenje iz nosa izazvano prehladom ili alergijom moze vas naterati da gutate suvisan vazduh . Nosni dekogenstiv koji se kupuje moze ponekad da smanji podrigivanje , kao i da ublazi nosne simptome ( ali nikad ne treba uzimati dugo vremena).

Kod nekih osoba suplementi kalcijuma koji sadrze kalcijum – karbonat oslobadjaju ugljen – dioksid u zelucu . Ako treba da uzimate kalcijum , izaberite neki drugi oblik , kao sto je kalcijum citrat.

Pritisak oko vase dijafragme moze izazvati podrigivanje . Da li pokusavate da se uvucete u pantalone ili suknju koji su za broj manji , ili vas kais previse stegnut ? Mozda bi ste zeleli da se raskomotite ? Uzane majice koje prate liniju tela i koje se nose ispod odece mogu imati isti efekat.

Drzite poklopac zatvoren

Odredjene namirnice mogu oslabiti vazan zalistak koji je namenjen drzanju hrane i gasova u vasem zelucu . Ovaj zalistak , koji se zove sfinker jednjaka , stoji izmedju vaseg jednjaka ( cevi koja prenosi hranu od vasih usta) i vrha zeluca. Namirnice koje slabe ovaj zalistak ukljucuju nanu , cokoladu , masno meso , przenu hranu i kofein . Izbegavajte ih i manje ce te verovatno podrigivati .

Moc prevencije

Da bi ste smanjili kolicinu vazduha koji gutate i koji ide u vasa usta , creva, izbegavajte da pijete na slamcicu.

Nemojte zvakati gumu za zvakanje. Kada to radite, automatski gutate vise vazduha.

Izbegavajte penusava pica. Da li ste ikada otvorili penusavu limunadu posto je promuckana? Slicna eksplozivna situacija ce nastati u vasem stomaku ako progutate neki napitak sa baloncicima .

Penusavo vino i pivo imaju istu moc da vas podsete na svoje prisustvo .Ako ne zelite da podrigujete , izbegavajte ih.

Ako halapljivo jedete svojuu hranu , gutate vazduh kojii ce na kraju zeleti da ponovo izadje . Jedite polako . Ako vam je to tesko , pokusajte da odlazete viljusku kada su vam usta puna . Ako ispraznite svoj tanjir pre svih drugih za stolom , verovatno jedete prebrzo .

Temeljno zvacite hranu . Kada je brzo gutate , gutate vise vazduha . Takodje , veliki komadi hrane se duze vare , sto znaci da dugoo ostaju u sistemu za varenje , gde hranjenje bakterija pokrece proces fermentacije.

Zvacite sa zatvorenim ustima tako da bude manje verovatno da ce te gutati vazduh . Iz tog razloga – i radi dobrih manira – nemojte setati punih usta . Zavrsite sa jelom pre nego sto pocnete da izlazete svoje misljenje o politickoj buducnosti nacije.

Dajte vrucim napicima nekoliko trenutaka da se ohlade . Pijenje kljucale vruce kafe ili caja ce dovesti do toga da gutate mnogo vazduha .

Odbacite pusenje posle vecere . Kada udisete vazduh kroz cigaretu , vi ga takodje delimicno i gutate .