pamcenje

pamcenje

Pamcenje , Sredstva za poboljsanje pamcenja i jednostavni lekovi tipa " uradi sam "mogu pomoci da se vase pamcenje izostri u sadasnjosti i odrzava takvim u godinama koje dolaze .
Share this:

Pamcenje 22

Pamcenje , Sredstva za poboljsanje pamcenja i jednostavni lekovi tipa ” uradi sam “mogu pomoci da se vase pamcenje izostri u sadasnjosti i odrzava takvim u godinama koje dolaze .

Da li se secate naslova poslednje knjige koju ste procitali ?

Da li se ceskate po glavi i pitate jeste li uzeli kontraceptivnu pilulu tog jutra ?

Da li su poznata imena ponekad jednostavno van dometa vaseg mozga ?

Iako zaboravnost nije uvek i znak da nesto nije u redu , onda moze biti frustrirajuca . Pamcenje , Sredstva za poboljsanje pamcenja i jednostavni lekovi tipa ” uradi sam “mogu pomoci da se vase pamcenje izostri u sadasnjosti i odrzava takvim u godinama koje dolaze .

Slucajna zaboravnost – kada se nemozete setiti gde ste ostavili kljuceve ili naocare – moze biti uznemirujuca . Starenje je glavni krivac .

Kako starimo , javljaju se promene u nacinu na koji mozak cuva informacije , otezavajuci prisecanje na odredjene cinjenice .

Fizicki problemi , ukljucujuci poremecaje stitne zlezde , mogu uticati na pamcenje , kao sto mogu i lekovi , ukljucujuci i one za povisen krvni pritisak i anksioznost .

Alchajmerova bolest takodje uzrokuje probleme sa pamcenjem , ali simptomi su mnogo tezi od uobicajnih , normalnih gubitaka pamcenja .

pamcenje
pamcenje

Uhvatite miris

Kupite u prodavnici zdrave hrane malu flasu esencijalnog ulja ruzmarina ili bosiljka . Testovi mozdanih talasa pokazuju da udisanje nekog od ovih mirisa povecava nastajanje beta talasa u mozgu , sto ukazuje na povisenu budnost .

Sve sto treba da uradite je da stavite malo ulja na svoju kosu , na rucne zglobove ili odecu – bilo na koje mesto gde mozete osetiti malo mirisa .

Mozete da stavite malo ulja u difuzer za etericna ulja i pustite da ispuni vazduh svojim mirisom .

Pamcenje – racunajte na kafu

Ako pijete napitke sa kofeinom , imacete kratkotrajno povecanje sposobnosti koncetrisanja . A takodje mogu postojati i dugotrajne koristi . Na Medicinskom falkutetu u Lisabonu , Portugalija , istrazivaci su otkrili da su starije osobe koje su pile 3 ili 4 solje kafe na dan imale manju verovatnocu da dozive gubitak pamcenja nego osobe koje su pile solju na dan ili manje .

Dajte mu kiseonika

Uzmite 120 mg ginko bilobe na dan . Izgleda da ova lekovita biljka poboljsava dotok krvi u mozak , sto pomaze celijama od kojih je gradjen da dobiju kiseonik koji im je potreban da bi postigle maksimum svoje aktivnosti .

U nemackoj , gde vladino telo Commission E redovno izvestava o efikasnisti biljnih lekova , standardizovan ekstrat ginka se cesto prepisuje za sprecavanje gubitka pamcenja , kao i sloga .

Ako ste savrsenog zdravlja , verovatno necete uvideti nikakve korisne efekte od ginka . Ali ako imae smanjen dotok krvi do mozga , on moze pomoci .

Darko Antonijevic: Tehnike pamcenja Izvor yt kanal ucilakosaznajkako

Drugi nacin da se poveca dotok krvi do mozga je kretanje . Postoje cak neki dokazi da vezbanje moze povecati broj nervnih celija u mozgu . Bilo koja vrsta redovnog vezbanja ce posluziti , ali posebno aerobne vezbe kao sto su setanje i voznja bicikla .

Vezbanje takodje pomaze da se preduprede bolesti kao sto su dijabetes , slog i povisen krvni pritisak , a one sve mogu doprineti gubitku pamcenja .

lekari

Da li pozvati lekara ?

Svakome je skoro nemoguce da utvrdi ozbiljnost svojih problema sa pamcenjem . Zakazite pregled kod svog lekara ako osecate da vase pamcenje znacajno pogorsalo tokom proteklih 6 meseci .

posetite svog lekara sto pre mozete ako imate problema da se setite kako da obavljate radnje koje ste ranije mnogo puta obavljali ili ako se nemozete setiti kako da dodjete do poznatih mesta.

Takodje bi trebalo da kazete svom lekaru ako imate problema s izvrsavanjem aktivnosti koje ukljucuju pracenje upustava za aktivnosti u vise koraka , kao sto je pracenje recepta.

Odrzavajte svoj nivo secera u krvi stabilnim

Nova istrazivanja su razotkrila povezanost izmedju blage intolerancije na glukozu i gubitka pamcenja prisutnog u starosti .

Hrana koju sistem za varenje pretvara u glukozu ( secer u krvi ) glavno je gorivo koje napaja organe , ukljucujuci i mozak .

Ali mnoge osobe , posebno one koje su prosle mladost , imaju losu toleranciju glukoze iz krvotoka u celije . Sudeci prema najnovijim istrazivanjima , cak i blaga , nedijabeticna intolerancija na glukozu izgleda smanjuje kratkotrajno pamcenje u srednjim godinama i kasnije.

Sta se moze uciniti ? jedite redovne obroke razumnih kolicina , sa naglaskom na cela zrna zitarica i povrce bogato vlaknima , umesto ” belih ” ugljenih hidrata , kao sto su bela testenina , beli hleb , krompir i beli pirinac .

Fokusirajte se na dobre masti – one koje se nalaze u biljnim uljima , kostunjavom vocu , semenju , avokadu i ribi . One pomazu da vam se nivo secera u krvi odrzava stabilnim bez zapusenja vasih arterija .

Zasnirajte svoje cipele za setnju . Redovno vezbanje je jos jedan nacin da se preduprede problemi sa secerom u krvi .

Hranite se pametnije

Saveti za bolje pamcenje
Saveti za bolje pamcenje

Voda cini 85% mozga. Stoga ako ne pijete najmanje 8 velikih casa tecnosti na dan , vreme je da steknete ovu naviku . Dehidratacija dovodi do umora , koji moze uzeti danak u obliku pamcenja .

Uverite se da preko svoje ishrane dobijete dovoljno B vitamina . Oni ukljucuju vitamine B6, i B12 , naicin i tiamin . Ove hranljive materije pomazu da se gradi i obnavlja tkivo mozga , a neke od njih pomazu vasem organizmu da pretvara hranu u mentalnu energiju.

Banane , leblebije i curetina su bogate vitaminom B6 ,: cela zrna zitarica i meso su dobri izvori svih B vitamina . kostunjavo voce i semenje , psenicne klice i obogacene cerealije za dorucak su takodje dobri izvori .

Dok se opredeljujete za vise dobrih jela , smanjite unos namirnica bogatih zasicenim mastima . Vec verovatno znate da one zapusavaju arterije koje ishranjuju srce .

Ali namirnice bogate mastima takodje zapusavaju arterije koje ishranjuju mozak ; to za uzvrat smanjuje snadbevanje mozga kiseonikom .

Isto koliko su stetne zasicene masti , toliko su stetne i transmasne kiseline koje se nalaze u mekim margarinima i mnogim pakovanim pecenim namirnicama , kao sto su keks, kolaci i ostale grickalice .

Jedite ribu dva ili tri puta nedeljno . Masna riba kao sto su losos , skusa , haringa i sveza ( ne konzervirana ) tunjevina sadrzi omega – 3 masne kiseline . Mozda znate da su ove masti dobre za vase srce jer pomazu da se “razredi ” krv i sprecavaju zapusenje arterija ; one su iz istih razloga dobre i za vas mozak .

Kupite dodatno osiguranje

Svakog dana uzimajte multivitaminski preparat . Uverite se da on sadrzi 100% dnevnih potreba folne kiseline i vitamina B12 za odrasle posto moze biti tesko uneti dovoljno ovih vitamina putem ishrane .

Cak i umereni nedostatak moze doprineti opadanju mentalne funkcije.

Ozvucite problem

Slusajte cesto muziku , i to razlicite vrste . Istrazivaci su otlrili da slusanje muzike moze poboljsati vasu sposobnost koncentrisanja i pomoci vam da se setite sta ste ucili .

Neke vrste muzike , u stvari , izazivaju brze ispaljivanje impulsa nervnih celija . Sto je brzi ritam , to mozak vise reaguje.

Izazovite svoj um

Ako zaista zelite da izostrite svoje pamcenje , kupite muzicki instrument . Bez obzira da li zelite da svirate bubnjeve ili klavir , ucenje sviranja ce vam razviti motorne sposobnosti fino regulisuci vasu sposobnost mozga da analizira i fokusira .

Ulozite trud da bi ste odrzavali mentalnu aktivnost . Istrazivanje sprovedeno na kaludjericama , poznato – sto ne iznenadjuje – kao Studija kaludjerica , otkrilo je da su one sa najvise obrazovanja i znanja stranih jezika imale najmanji rizik da obole od Alchajmerove bolesti .

Ali ono sto se stvarno racuna nije kolicina knjiga koje ste proucili u skoli ili na univerzitetu vec koliko aktivno koristite svoj um .

Resavanje ukrstenih reci , ucenje stranog jezika ili igranje drustvene igre scrabble (igra sastavljanja reci od slova nalik ukrstenici , prim. prev. )moze trenirati vas mozak .

Smestite stres na njegovo mesto

Pronadjite nacine da smanjite stres. Napete osobe imaju visok nivo hormona stresa u svom organizmu . Tokom vremena ovi hormoni mogu uticati na hipokampus , deo mozga koji kontrolise pamcenje .

Ne morate pevati crkvene pesme ili meditirati – samo radite nesto sto je jednostavno i zabavno , od ljuljanja u mrezi za lezanje do slikanja prstima sa svojom decom i unucima .

Razmislite o uzimanju sibirskog zensena , koji pomaze da se organizam zastiti od efekta stresa i z koji kazu da povecava metalnu budnost.

Uzimajte 10 – 20 kapi tinkure ( 1:3 u 25 procentnom alkoholu ) u vodi 3 puta na dan posle obroka ; ili uzimajte do 6 kapsula od 50 mg dnevno .

Nemojte ga koristiti duze od mesec dana u kontinuitetu ; odmorite organizam dva meseca pre ponovnog uzimanja ove vrste zensena .

Mentalna gimnastika

Probajte sledece vezbe da bi ste aktivirali svoj mozak i da bi vam pomogle da usavrsite svoju sposobnost prisecanja .

Pojacivac pamcenja 1

Ako zelite da ravijete neke nove mozdane puteve , koristite ” pogresnu ” ruku nekoliko puta na dn da bi ste radili svakodnevne poslove .

Na primer , ako normalno perete zube desnom rukom , koristite levu umesto nje . Ako zatvarate rajsferslus na famerkama levom rukom , upotrebite desnu .

Mozak zna kada koristite pogresnu ruku zbog motornih i senzitivnih informacija koje iz njih dobija . Upravo ta konfuzija stimulise razvoj novih mozdanih puteva , jer se mozak bori da ovlada novim zadatkom .

Ipak se drzite jednostavnih zadataka . ne bi trebalo da isprobavate kada koristite elektricnu busilicu .

Pojacivac pamcenja 2

Ako pokusavate da se setite neke cinjenice , mislite na mnemonicki izraz – frazu , formulu ili stih koji ce pomoci vasem prisecanju .

Mnogi se , na primer , mogu setiti boje duge – crvene , narandzaste , zelene plave , modre i ljubicaste – prisecanjem fraze ” Car Nikola zivi za pravdu , mir i ljubav ” .

Mozete upotrebiti isti trik da bi ste zapamtili sadrzaj spiska nekih duznosti . Ako treba da odete do biblioteke , poste i apoteke , izmislite frazu koja sadrzi reci sa pocetnim slovima naziva mesta koja treba da obidjete .

Ili mozda imate spisak za kupovinu koji sadrzi dzem , jabuke , kuhinjski papir , jaja , mleko i sir .Sta mislite o ” Ivan jede kupus jer malo ima sarme “? A mogli bi ste da napisete i spisak .

Pojacivac pamcenja 3

Jos jedan nacin da se setite koje poslove treba da obavite jeste da izmislite kratku pricu – sto neobicajniju , to bolje – o njima .

Pretpostavimo da vas spisak sadrzi banku , biblioteku , mesaru i odlazak kod vaseg prijatelja Nikole da bi ste mu vratili knjigu koju vam je pozajmio .

Prica bi mogla da ide ovako : debeli mesar Pera opljackao banku uz opasnost da bude upucan , a zatim se sakrio u biblioteci .

Omiljena hrana slonova

Gotu kola , lekovita biljka koju vole slonovi , koristi se hiljadama godina za poboljsavanje mentalne sposobnosti . Neka istrazivanja podrzavaju upotrebu ove biljke za poboljsavanje pamcenja . Uzimajte dve kapsule od 300 mg dva puta na dan uz hranu .

Share this:

Оставите одговор